Řecko 2011
Předchozí Zpět Následující

Řecko - 29.4.-8.5.2011

29.4. - sraz ve Strašnicích u Billy, stíháme všichni až na řidiče a LTčko:-) Aspoň se stihneme občerstvit v místním pivním stánku. Obyvatelé Transita vyráží směr Beroun, kde se také občerstvují. Cestou se ukazují výhody LTčka - možnost se cestou vypsat v leže je k nezaplacení.
30.4. - Odjezd z Ancony i přes nepatrné obavy stíháme. Teď už jen 20 hodin a jsme v Řecku.
Cesta v LTčku je ve znamení pohody - odkládací prostor na deskách lze využít  jak ke  spánku, tak k pařbě:-) Výhled z trajektu Ancona=>Ingoumenitsa - stihli jsme ho!
1.5. - Jsme v Řecku! Snídaně v řeckých taverničkách a jsme všichni. Jako první jedeme starý známý Langavzas. Opět není povodeň, ale okolí stojí za tu trochu plastu:-)
Bordel při chystání na první vodu - Langavzas. Langavzas. Není moc vody:-( Bývá tu i víc:-) Ale stromy jsou zajímavé. Divočina (Martina:-). Stromy. Vojťák. Krabíka jsme našli až při balení na břehu.
2.5. - Nocleh opět na nástupu na Styx, pařbička s oslem. Následuje bájná řeka Styx. Už jsem docela zkušená, minci pod jazyk nedávám, jede se tak mnohem líp. Vody opět pomálu, ale soutěsky si ráda zase prohlédnu. Večer přejezd do Vangelisova.
Nástup na Styx. Nástup na Styx. Styx. Styx. Styx. Styx. Když si děti hrají… Styx. Styx. Bonsai. Styx. Styx. Přenášíme. Styx. Styx. Styx. Styx. Styx.
3.5. - Ráno, po dlouhých dohadech a organizačních zmatcích, část výpravy vyjíždí na vršek Kalaritikosu, zbytek čeká na návrat LTčka. Pak na Klitoridikos, opět dost pod stavem:-) Další čekání na soutoku a hurá dolů. Arachtos má naopak vodu docela pěknou - když si člověk odmyslí barvu:-) Večer konečně pařba u Vangelise.
Klitoritikos - přibližovák od "Vangelisova" na Kallaritikos. Jako obvykle bez vody. Ale potýkáme se s tím statečně. Kallaritikos. Kallaritikos. Čekání na průzkůmníky, kteří jedou vršek Kallaritikovu. Tady před čtyrmi lety Vašek ukončil svou jízdu. Dneska tu žádný jez není. I most to krapítek poznamenalo. Kallaritikos. Kallaritikos. Kallaritikos. Kallaritikos. Kallaritikos. Arachtos. Arachtos. Arachtos. Arachtos. Arachtos. Tady už jsme v cíli. Malá návštěva.
4.5. - Znovu totéž trio řek, resp. duo - nahoru jedeme ve větší sestavě, takže suchý přibližovák vynecháváme. Voda v Arachtosu šla dolů, už je krásně průzračná. Přejezd na další řeku.
Arachtos. Arachtos. Arachtos. Arachtos.
5.5. - Aspropotamos. Vršek jedou vybrané kousky. My normální smrtelníci jedeme spodek a navazující Meleopotamos. Trochu "zábavy" při zachraňování zraněného Honzy, díky němu paříme v hospodě, která nemá otevřeno, následně jim zaskvotujeme altánek. Určitě jsou moc rádi, když si říkáme i o snídani. Ale v dešti, zimě a mlze je to venku naprd. Přejezd na Aoos, ale ten má tolik vody, že tam nechce ani Robert. Přejíždíme na Gormos. Cesta je dobrodružná a na jejím konci taky není moc vody, ale bivak nemá chybu.
Výhledy cestou na Aspropotamos. Těžké místo na Aspropotamu z výšky několika set metrů vypadá jako pohodová dvojčička:-) Živá překážka cestou. Potkáváme nádherné štěňátko (i když má tak 30 kilo). Místo obojku má ostnatý drát, ale zřejmě je to v jeho vlastním zájmu. Život pasteveckého psa nebude procházka růžovou zahradou. Gormos - další říčka  bez vody. Gormos. První z pěti skůčků na Gomosu. V kilometráži píšou: čtyři jsou jetelné, tři přenositelné. Nesoulad jsme pochopili až při pěším výletu - některé prostě nepřenesete. Nevím, jestli lituju, že se to nedá jet. Karlos má absťák, jde si aspoň pod vodopád zabušit rodeo. Karlos má absťák, jde si aspoň pod vodopád zabušit rodeo. Most přes Gormos. Hele ryba! Tenhle vodopád je ještě přenositelný. Dvacet metrů? Vodopád Třeba vše zdokumentovat. Tohle je přítok ,kterým se vracíme. Až vyšplháme nahoru, jsme v bezpečí:-) I nahoře je na co koukat. Večerní grilovačka.
6.5. - Voidomatis - tentokrát mi nikdo pěší variantu nenabízí, musím hodit kajak na rameno a sestoupit do údolí Vikosu.
Sestup do údolí Vikosu k řece Voidomatis. Posledně jsem si ho nechala ujít, jestli bude příště, tak… si to ještě rozmyslím:-) Voidomatikos.